IT-koks gav SAGROs rådgivere store udfordringer

Udgivet d. 02-02-2018

Den 1. februar er traditionelt en hektisk dag for landmænd og planterådgivere. Her er det nemlig muligt at melde målrettede efterafgrøder ind til Landbrugsstyrelsen.

Lige så traditionelt giver det IT-udfordringer, da det sker efter et ”først-til-mølle”-princip, der skaber en stor belastning på styrelsens IT-system.

Og i år var da heller ingen undtagelse, hvor først en netværksfejl og siden overbelastning prægede dagen.

Styrelsen var flere gange nødt til at lukke for systemet på grund af kø.

- Vi havde omkring 50 mand i gang med at sikre, at vores kunders ansøgninger kom igennem, men der var store dele af dagen store udfordringer, siger chef for SAGRO Planter & Miljø, Hans Jeppe Andersen.

Det var en sølle trøst, at alle andre rådgivningshuse havde tilsvarende problemer, så SAGROs kunder var sidestillet med andre.

Det lykkedes da også at komme igennem, så flest mulige af SAGROs kunder kom i betragtning.

- Vores rådgivere gjorde en kæmpe indsats på vegne af vores kunder, siger Hans Jeppe Andersen.


Tilmelding til nyhedsbrev


Indlæs flere relaterede artikler

Samarbejdspartnere