Mange oplever, at miljøledelse og arbejdsmiljø, herunder bl.a. APV og kemisk risikovurdering, er svært og tidskrævende at holde ajour. Der kan opstå tvivl om, hvilke forhold der skal registreres, og de mapper, man har stående et sted på bedriften, får man ikke lige ajourført i en travl hverdag.
Med SAGROs digitale kundeportal ”Bedrift” bliver det lettere at overholde registreringerne vedrørende arbejdsmiljø og miljøledelse ved hjælp af en enkel og overskuelig løsning, som kan bruges på både pc’en eller direkte i nu’et via mobilen. ”Bedrift” er desuden i stand til at hente data direkte fra eksempelvis Miljøstyrelsens Bekæmpelsesmiddeldatabase (BMD).
Udover at få sat dokumentationen i system kan du med ”Bedrift” samle alle relevante informationer til alle medarbejdere på ét sted og i det hele taget bruge portalen som et effektivt hjælpeværktøj.
På den måde kan brugen af ”Bedrift” være med til at skabe mere fokus og forenkle processerne, fordi mange registreringer kun skal foretages én gang. Det vil bl.a. være muligt at koble informationerne sammen med driftsstyringen, og du kan for eksempel nemt lægge små instruktioner op, som alle med adgang til portalen herefter kan tilgå.
Det er SAGROs digitaliseringskonsulent Rasmus Nielsen der har udviklet kundeportalen. Og han tilbyder gerne en live demonstration af funktionerne, og kan være behjælpelig med at få den digitale løsning sat op og gjort klar til brug.
Når først de forskellige maskiner, bygninger osv. er registret i kundeportalen, så kører det, og du er klar til at høste fordelene!
Alt sammen samlet ét sted
Den 21. februar 2021 blev det lovpligtigt med miljøledelse på alle husdyrbrug omfattet af IE-direktivet.