Udgivet d. 18-10-2022
Torsdag i uge 41 var en gruppe landmænd indbudt til at prioritere de udviklingsaktiviteter, som SAGRO arbejder med som en del af Innovationsstrategien.
Direktionen og innovationsteamet tog imod til åben dialog. Det blev præciseret at den innovation, der arbejdes med hos SAGRO, skal skabe værdi for kunderne.
Den første opgave var at udpege hvilke megatrends, der er vigtigst.
- Her fik jeg en lille overraskelse, siger Dorte Storper, der er koordinator i SAGROs innovationsteam og fortsætter:
- Med det politiske fokus på klima havde jeg ventet, at det ville fylde meget. Men det blev temaet om ”ændringer i arbejdsmarkedet” med fokus på bla. arbejdskraft, det gode liv på landet og generationsskifte, der blev prioriteret højest.
De fem megatrends, der var i spil var klimatilpasning, teknologi og digitalisering, energi, den grønne dagsorden og ændring i arbejdsmarkedet.
På energiområdet var det udtalt at der lige nu mangler uvildig rådgivning, der eksempelvis kan hjælpe med at skabe overblik over forskellige tilbud om solceller på landmandens marker.
Og da der senere var fokus på rådgiverrolle, blev det klart, at landmændene har et ønske om, at blive kontaktet mere opsøgende af rådgiverne, når der er produkter, der kan være attraktive for på den enkelte bedrift.
- Rådgiverne skal tage sig af alt det der er træls og svært, så vi kan koncentrere os om det, vi synes er spændende, var et budskab fra en af de fremmødte.
Tilmelding til nyhedsbrev